عایق رطوبتی مناسب در پشت بام

مناسب ترین عایق برای بام عایقی است که به صورت لایه لایه اجرا شود و به عنوان لایه میانی به کار گرفته شود یعنی با استفاده از موزائیک یا سرامیک یا ملات محافظ روی آن پوشیده شود. تمامی عایق های موجود در بازار مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند، اما از آنجا که پشت بام سطحی است که نفوذ رطوبت در آن مشکلات زیادی را علی الخصوص برای ساکنین طبقه آخر به وجود می آورد باید از عایق استاندارد و مناسب با شرایط محیطی و سازه ای استفاده کرد.

ایزوگام یکی از عایق هایی است که کاربرد زیادی در عایق کردن پشت بام های ایران دارد. اما از آنجا که ایران، کشوری با شرایط جوی ناپایدار است و در بسیاری از نقاط اختلاف دمای روز و شب زیاد می باشد، اختلاف دمای ایجاد شده، به مرور زمان سبب جدا شدن ایزوگام از سطح می گردد و با تبله کردن ایزوگام، آب وارد سطح زیر ایزوگام شده و به سقف نفوذ می کند.

به همین خاطر بسیاری از کارشناسان ایزوگام را علی رغم مزیت هایی که دارد، برای پشت بام مناسب نمی دانند. استفاده از عایقی که از جنس سطح بوده و با آن همگن باشد سبب یکپارچگی عایق و سطح می شود و مانع جداشدگی آن می شود.

آب بند های دوجزئی سهند شیمی که آب بندی پایه سیمانی می باشد. پس از اعمال بر روی سطوح بتنی و سیمانی سطحی یکپارچه ایجاد می کند و از آنجا که این عایق از دمای 20- درجه تا 70+ درجه کارائی بالایی دارد، می تواند یکی از مطمئن ترین عایق های موجود برای پشت بام باشد. عایق پایه سیمانی سهند شیمی که به صورت لایه ای اجرا می شود، با داشتن خاصیت کشسانی، در برابر ترک ها از خود مقاومت نشان داده و یکنواختی خود را حفظ می نماید.