5 نکته مهم قبل از نصب کاشی و سرامیک

  • تمیز کاری سطح :

شاید برای شما هم جالب باشد ، یکی از دلایلی که باعث می شود کاشی و سزامیک از سطح خود جدا شود ،تمیز نبودن سطح زیر کار می باشد. وجود ذرات و گرد وغبار اتصال چسب را به سطح کاهش داده و در نتیجه سبب کاهش چسبندگی می گردد.

پس بهتر است قبل شروع هر کاری سطح را جارو زده و حتی اگر جایی سیمانکاری شده است آن را با آب تمیز کرده تا هیچ ذره و گرد و غباری در سطح باقی نماند.

  • اعمال پرایمر :

یکی از روش های افزایش چسبندگی علی الخصوص برای روش نصب کاشی روی کاشی اعمال پرایمر است. پرایمر با خاصیت چسبندگی بالای خود سبب افزایش چسبندگی کشی و سرامیک به سطح زیری خود می گردد.

پرایمر سهند شیمی یک مایع شیری رنگ می باشد که برای نصب کاشی و سرامیک و همچنین آب بندی کاربرد زیادی دارد.

  • گونیا کردن سطح کار:

جهت تنظیم ارتفاع سطح نهایی و همچنیین هم باد کردن کاشی و سرامیک از لیزر یا ریسمان بنایی استفاده می گردد. عدم استفاده از ریسمان و یا لیزر سبب بالا و پایین شدن کاشی و سرامیک و در نتیجه عدم تراز بودن سطح کار می گردد.

  • چک کردن کاشی و سرامیک :

بسیار پیش آمده است که استاد کاران و نصابان  بعد از برش و یا حتی نصب کاشی و سرامیک متوجه وجود زدگی،ناخنک و یا خوردگی برروی کاشی و سرامیک می شوند.

به همین دلیل قبل ازانجام هر گونه عملیاتی اعم از نصب ، برش و …. بایستی کاشی و سرامیک مورد بررسی قرارگیرد تا سطحی سالم داشته باشد.

  • انتخاب مکان مجزا از محل نصب برای گردبری و برشکاری :

برشکاری و گردبری  بر روی کاشی و سرامیک سبب ایجاد گرد و غبار فراوان در محیط می گردد پس بایستی قبل از شروع کار محلی جدا از محل کاشی کاری را برای این کار انتخاب کرده و کلیه کار هایی از این قبیل را در این محل انجام پذیرد.

حتما توجه شود بعد از برشکاری ، کاشی و سرامیک با دستمال مرطوب تمیز گردد.

در اینجا به 5 نکته مهم قبل از نصب کاشی و سرامیک اشاره کردیم ، به نظر شما چه نکات دیگری در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد؟