بلوک هبلکس

بلوک هبلکس و کاربرد آن

بلوک هبلکس که نام دیگر آن AAC است، در صنعت ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد و از همان ابتدای معرفی به این حوزه، از استقبال بالایی برخوردار شد. در این مقاله از سهند شیمی همراه ما باشید تا با بلوک هبلکس و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید و شگفتی‌های آن را کشف کنید.

بلوک هبلکس چیست؟

یک نوع بلوک ساده بتنی است که میزان تخلخل آن بسیار بالا است و همین امر آن را در برابر شرایط مختلف بسیار مقاوم نموده است. شاید بتوان به جرات گفت که بلوک هبلکس از پرکاربردترین بلوک‌های ساختمانی به شمار می‌رود و دلیل این همه استقبال نیز به ویژگی‌های منحصر به فرد آن باز می‌گردد که از مهمترین آن می‌توان به مقاومت بالا و وزن پایین بلوک هبلکس اشاره کرد.

 

محصول پیشنهادی : چسب بتن

 

کاربردهای بلوک هبلکس

این بلوک در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد و از آن در شرایط و موارد مختلف استفاده می‌کنند. این روزها روند ساخت ساختمان‌های ضد زلزله رو به افزایش است و یکی از مهمترین مصالح به کار رفته در این ساختمان‌های بلوک هبلکس است چرا که مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد.

هم چنین در محل‌هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، از این بلوک استفاده می‌کنند، چرا که می‌تواند مانند یک عایق حرارتی در برابر آتش سوزی عمل کند. همین خاصیت عایق حرارتی بودن آن باعث شده است تا در کانال‌های حرارتی با اطمینان و ضریب ایمنی بالا به کار رود.

بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

  1. جلوی هدر رفتن انرژی را می‌گیرد

همانطور که گفتیم بلوک هبلکس مانند عایق حرارتی است که این امر می‌تواند به حفظ دما داخلی محیط ساختمان کمک بسیاری کند. زمانی که از بلوک‌های هبلکس در ساختمان به کار رود، دیگر نیازی به عایق مکمل نیست.

  1. سرعت بالا در دیوار چینی

وزن این بلوک‌ها کم و ابعاد آن بزرگ است و همین امر روند دیوارچینی را سرعت می‌بخشد. هم چنین ملات مصرفی همراه با این بلوک‌ها بسیار کمتر خواهد بود.

  1. سازگاری با محیط زیست

مواد به کار رفته در این بلوک‌ها غیرسمی و دوست‌دار محیط زیست است. هم چنین این بلوک‌ها به گونه‌ای است که جلوی هدر رفت انرژی را می‌گیرند، این موارد باعث شده است که سازندگان ساختمان بیشتر برای استفاده از این بلوک هبلکس تشویق شوند.

  1. مقاومت حرارت بالا

بافت متخلخل بلوک‌های هبلکس موجب شده است تا هوا در میان آن جریان پیدا کند و هم چنین به دلیل وجود مواد اولیه که ضریب هدایت حرارتی پایینی دارند، این بلوک‌ها می‌توانند در برابر هدر رفت انرژی مقاومت بالایی داشته باشند و هزینه‌های بسیاری را کاهش دهند.

  1. خاصیت آکوستیک

مهمترین و برجسته‎ترین ویژگی بلوک هبلکس این است که می‌تواند مانند یک مانع صوتی عمل کند و این یعنی یک تیر و دو نشان.

  1. میزان ضایعات کمتری

این بلوک‌های هبلکس در ابعاد  مختلفی تولید می‌شود و می‌توان آن‌ها را به راحتی برش داد که این امر موجب می‌شود تا ضایعات آن به طور چشمگیری کاهش یابد.

  1. وزن بسیار کم

وزن سبک این بلوک‌های هبلکس نسبت به مصالح سنتی 3 الی 4 برابر کمتر است و در واقع نسبت به بلوک‌های سیمانی 30 درصد وزن کمتری دارد. این سبک و کم بودن وزن بلوک هبلکس موجب کاهش چشمگیر بار ساختمان می‌شود.

  1. مقاومت بالا در برابر رطوبت

بلوک‌های هبلکس رطوبت را جذب نمی‌کنند و این امر موجب شده است تا مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و هم چنین حشرات و جانوران موذی کمتری به آن جذب شوند.

خرید بلوک هبلکس

با توجه به تمامی ویژگی‌های این بلوک هبلکس و کاربردهایی آن که در این مطلب بیان شد، حالا می‌توانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید این مصالح ساختمانی ارزشمند اقدام کنید. هم چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش سهند شیمی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =

سبد خرید