عایق رطوبتی سرامیک و کاشی

عایق رطوبتی سرامیک و کاشی و نحوه استفاده از آن

در شرایطی که کاشی‌ها و سرامیک‌ها هنگام نصب به خوبی کنار هم قرار نگیرند و درزهایی در بین آن‌ها قابل دید باشد، به احتمال خیلی زیاد خوردگی کاشی و سرامیک و هم چنین نفوذ رطوبت به بافت‌های زیر بنا روی‌ می‌دهد که‌ می‌تواند به کنده شدن کاشی و سرامیک ختم شود.

یکی از مهمترین روش‌ها برای جلوگیری از این امر، استفاده از عایق رطوبتی سرامیک و کاشی است که خوردگی و منافذ ریزی بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها را پر‌ می‌کند. در این مقاله از سهند شیمی همراه ما باشید تا شما را با این عایق رطوبتی و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم.

عایق رطوبتی روی کاشی و سرامیک چیست؟

این عایق‌ها بر پایه فناوری و تکنولوژی نانو هستند که‌ می‌توانند به راحتی درزها و شکاف‌های موجود در کاشی‌ها و سرامیک‌ها را عایق‌کاری کنند، آن هم بدون خرابی و بدون شلوغی و بهم ریختگی.

در مواقع این عایق رطوبتی یک نوع پودر بندکشی عالی است که از دوام و کارایی بالایی برخوردار است. شما با استفاده از عایق رطوبتی کاشی و سرامیک‌ می‌توانید با هزینه بسیار کم از نفوذ رطوبت به لایه زیرین سازه جلوگیری کنید.

 

محصول پیشنهادی : چسب کاشی و سرامیک

 

انواع عایق رطوبتی نانو سرامیکی

استفاده از عایق رطوبتی مخصوصا در مکان‌هایی مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی که رطوبت بیشتری وجود دارد و ممکن است رطوبت به مصالح و ساختار زیر آن‌ها نفوذ کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. جدا از این موارد، عایق رطوبتی کاشی و سرامیک‌ می‌تواند مانع از رشد قارچ و باکتری‌ها شود و محیط را از مرطوب بودن دور‌ می‌نماید. انواع این عایق‌های رطوبتی عبارتنداز:

  1. عایق رطوبتی سفید

این عایق از جنس مواد الاستومری بر پایه آب، مواد پلیمری و سایر مواد تشکیل دهنده است که برای عایق‌کاری کاشی و سرامیک در سقف مناسب‌ می‌باشد. بعد از استفاده از این عایق و سفت و خشک شدن آن، رنگ سفیدی از آن مشاهده‌ می‌شود.

  1. عایق رطوبتی‌ بی‌رنگ

بی‌رنگ بودن این عایق موجب محبوبیت بالای آن شده است. چرا که از زیبایی ظاهری کاشی و سرامیک نمی‌کاهد. این موضوع مخصوصا در نصب سرامیک‌های پرسلان که بسیار لوکس و مدرن هستند، بسیار اهمیت دارد.

از طرف دیگر، مقاومت این عایق رطوبتی‌ بی‌رنگ نانو در برابر رطوبت بالا است و‌ می‌توان از آن برای توالت، حمام، پشت بام، استخر، سالن‌های آشپزی و آشپزخانه نیز استفاده کرد.

  1. عایق رنگی نانو

این عایق در رنگ‌های متنوع و جذاب وجود دارد که با توجه به رنگ دکوراسیون منزل خود‌ می‌توان از آن به دلخواه روی سرامیک و کاشی استفاده نمود.

این عایق رنگی ایراد سطح سرامیک را بدون دردسر و با کمترین هزینه‌ می‌گیرد. این عایق نانو نسبت به عایق معمولی چسبندگی بیشتر و ماندگاری بالاتری دارد. همه این‌ها موجب افزایش استحکام، دوام، پایداری و طول عمر آن‌ می‌شود.

  1. عایق دو جزئی

این عایق شامل دو جزء ژل نانو پلیمری و پودر ضد آب الیاف است که باید هنگام استفاده آن باید با رزین پودر و آب آماده ترکیب نمود.

از این عایق دو جزئی بیشتری برای ضدآب کردن مکان هایی مانند مخازن آب، استخر، حمام، روف گاردن، پشت بام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حتی دیوارهای حائل، پارکینگ ها، آسانسور، چاله آسانسور و موتورخانه‌ها به کار‌ می‌برند.

عایق رطوبتی سرامیک و کاشی

مزایای استفاده از عایق رطوبتی کاشی و سرامیک

  • سازگاری با محیط زیست
  • افزایش مقاومت سازه در برابر رطوبت
  • افزایش طول عمر ساختمان
  • انعطاف پذیری بالا
  • غیر قابل اشتعال
  • مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و هر گونه تغییر دمای محیط
  • استفاده ساده و راحت
  • دارای چسبندگی بالا
  • قابل استفاده روی انواع کاشی، سنگ، سرامیک، آجر، چوب و فلز
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش یا UV

نحوه استفاده از عایق رطوبتی سرامیک و کاشی

عایق‌کاری رطوبتی برای تمام سرامیک‌ها و کاشی‌ها مخصوصا انواعی که لوکس و گران قیمت هستند بسیار اهمیت دارد. نحوه ‌عایق‌کاری رطوبتی روی کاشی و سرامیک نیز به این ترتیب است:

مرحله اول: ابتدا سطح مورد نظر خود را تمیز کنید.

مرحله دوم: پرایمر را بدون این که با آب ترکیب کنید با کمک یک براش، فرچه یا قلم مو در تمام درزها بزنید.

مرحله سوم: بعد از خشک شدن کامل، عایق را با آب ترکیب کنید و در نهایت به صورت یکنواخت و یکسان روی سطح کاشی و سرامیک بزنید.

میزان مورد نیاز عایق رطوبتی روی کاشی و سرامیک

این که به چه مقداری از این عایق رطوبتی نیاز دارید، به ضخامت کار و کیفیت سطح بستگی دارد، البته باید به نوع برند تولیدکننده نیز دقت نمود. اگر در زمینه استفاده از میزان عایق رطوبتی مناسب با توجه به سطح کاشی و سرامیک خود مطمئن نیستید حتما از کارشناسان مربوطه پرس‌وجو کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =

سبد خرید