نصب کاشی با چسب

مزایا و معایب نصب کاشی با چسب

یکی از روش‌های نوین نصب کاشی، استفاده از چسب‌های مخصوص به نام چسب کاشی است که قدمت آن در صنعت ساختمان خیلی زیاد نیست. دلیل شهرت بالای این چسب‌های کاشی به اجرا سریع و راحت و بدون نیاز به زمان و کثیف‌‌‌کاری و بهم ریختگی زیاد باز‌ می‌گردد.

در صورتی که سطح موردنظرتان تراز است و نیاز به زیرسازی ندارد، نصب کاشی را‌ می‌توانید با چسب روی دیوار و یا کف انجام دهید. در این مقاله از سهند شیمی‌ می‌خواهیم به مزایا و معایب نصب کاشی با چسب بپردازیم، با ما همراه باشید.

نصب کاشی با چسب

در گذشته برای کاشی‌‌‌کاری از ملات متشکل از سیمان و آب استفاده‌ می‌کردند، اما در این روش، کافی است از چسب کاشی برای چسباندن کاشی روی سطح استفاده کنید. این چسب‌ها به چسب ساختمانی نیز معروف‌ می‌باشند و از قدرت و چسبندگی بالایی برخوردار هستند و‌ می‌توانند فرایند نصب کاشی را ساده کنند.

انواع چسب کاشی

از نظر شکل ظاهری و هم چنین نحوه آماده‌‌سازی و استفاده،‌ می‌توان چسب کاشی و سرامیک را به دو دسته تقسیم نمود:

  • چسب کاشی خمیری
  • چسب کاشی پودری
  1. چسب کاشی خمیری

حالت خمیری دارد و نیاز به آماده سازی ندارد. بلافاصله پس از خرید‌ می‌توانید از آن برای نصب کاشی استفاده کنید. چسب کاشی خمیری به منظور نصب کاشی و سرامیک در دیوار و کف محیط های خشک و یا با رطوبت کم موقتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. چسب پودری

این چسب کاشی نیاز به آماده‌‌سازی دارد یعنی باید با مقدار معینی آب که روی بسته‌بندی محصول درج‌ می‌شود، ترکیب کنید و سپس از ترکیب به دست آمده برای نصب کاشی و سرامیک استفاده نمایید. این چسب‌ پایه سیمانی بوده و حدود 24 ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود. البته بسته به نوع محصول، این زمان از 24 تا 72 ساعت متغیر می باشد.

چسب کاشی خمیری یا پودری؟

به طور کلی توصیه‌ می‌شود از چسب کاشی خمیری برای مکان‌های مرطوب استفاده نکنید، اما‌ می‌توانید در این شرایط سراغ چسب کاشی پودری بروید که از مواد معدنی ساخته شده است و ترکیبی از سیمان پرتلند و مواد پلیمری است و‌ می‌توان از آن تقریبا در هر محیط و مکانی استفاده نمود.

نصب کاشی با چسب

مزایای نصب کاشی با چسب

از نظر استحکام نسبت به روش‌های سنتی در سطح بالاتری قرار دارد و هم چنین قدرت چسبندگی آن نیز بالاتر‌ می‌باشد.

استفاده از چسب کاشی از بهم ریختگی و کثیفی محیط جلوگیری‌ می‌کند.

نحوه کار با چسب کاشی راحت است و به تخصص و دانش خاصی نیاز ندارد و در عین حال‌ می‌تواند سرعت اجرای کار را به شدت بالا ببرد.

به این ترتیب شما  نیز از دردسر ساخت ملات‌های قدیمی خلاص‌ می‌شوید.

از دیگر مزایای کاشی‌‌‌کاری با چسب باید به این موارد اشاره کرد:

  • بهره گیری از نیروی کار کمتر
  • افزایش سرعت و دقت اجرا
  • قیمت مقرون به صرفه
  • بدون نیاز به تهیه ملات
  • استحکام بالا
  • مقاومت بالا

معایب نصب کاشی با چسب

خوب اگر بخواهیم مدت زمان خشک شدن ملات سیمان را با چسب کاشی مقایسه کنیم باید بگوییم که چسب‌ها سریع تر از ملات‌های قدیمی خشک‌ می‌شوند. هم چنین نمی‌توان از چسب کاشی برای سطوحی استفاده کرد که برآمده و شکسته و یا کاشی‌ها از هم جدا هستند. هم چنین به دلیل چسباندن کاشی روی کاشی و سطوح قدیمی، امکان افزایش ارتفاع کف وجود دارد که شاید باز و بسته کردن درب‌ها و کابینت‌ها را با مشکل مواجه کند.

چسب کاشی یا ملات سیمان، کدام یک بهتر است؟

شما باید با توجه به شرایطی که دارید، دست به انتخاب بزنید. در برخی موارد چه از نظر هزینه  و چه از نظر زمانی استفاده از ملات سیمان بهتر است. در برخی موارد دیگر چسب‌ می‌تواند گزینه عالی و به صرفه‌ای باشد. اما به طور کل اگر قصد بازسازی و نوسازی مجدد دارید، استفاده از چسب کاشی گزینه بهتری محسوب‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =

سبد خرید