پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی

روش‌های پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

تصور پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک واقعا سخت و دشوار است. اما شما فقط نیاز به رعایت یکسری روش‌ها و نکات دارید تا بتوانید این کار را به سادگی و به نحو احسنت انجام دهید. با ما در این مقاله از سهند شیمی همراه باشید تا روش‌های پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک را به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان شرح دهیم.

ترفندهای پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

  1. استفاده از سفیدکننده

Naocl هیپو کلریت سدیم با اکسید کردن برخی از اجزاء سیمانی می تواند تا حدی نقش پاک کننده سیمان را داشته باشد. در این روش باید سفید‌‌کننده را روی کف بمالید و از یک برس برای تمیز کردن سطح استفاده کنید.

  1. استفاده از مخلوط آماده

محصولات شیمیایی در بازار وجود دارند که مخصوصا برای پاک کردن سیمان و گچ ساخته شده‌اند. ترکیبات این محصولات به راحتی گچ و سیمان را از سطح جدا‌ می‌کنند. توجه داشته باشید که مطابق با دستورالعمل‌های تولید‌‌کننده از این محصول استفاده کنید.

 

محصول پیشنهادی : پاک کننده سیمان

 

  1. استفاده از محلول‌های خنثی کننده

می توانید به سراغ موادی مانند استات پتاسیم و استات سدیم بروید. ابتدا باید آن را با آب ترکیب کنید و روی لکه‌های سیمان و گچ بمالید. در نهایت از یک برس نرم و یا اسفنج برای تمیز کردن سطح سرامیک و کاشی استفاده کنید. توصیه‌ می‌شود در نهایت سطح کاشی و سرامیک را با آب داغ بشویید تا لکه‌های به خوبی از بین بروند.

پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی

  1. استفاده از اسید استواستیک

این یک ماده شیمیایی قوی است که به خوبی‌ می‌تواند لکه‌های گچ و سیمان را از روی سطح کاشی و سرامیک پاک کند. ابتدا باید از محلول خنثی‌‌کننده و محافظتی در سطح استفاده کنید و در نهایت مقدار از اسید استواستیک را روی لکه بریزید و با یک برس و اسفنج نرم تمیز نمایید.

مدتی صبر کنید تا لکه‌ها سست شوند و در نهایت با آب داغ اسید را از روی سطح کاشی و سرامیک بشویید. حتما از دستکش محافظ استفاده کنید و از تماس مستقیم این اسید با پوست و چشم خودداری نمایید.

  1. استفاده از مواد خانگی

می توانید از سرکه سفید و آب برای پاک کردن سیمان و گچ استفاده کنید. کافی است این محلول را روی کاشی و سرامیک بمالید و با یک برس نرم تمیز کنید و در نهایت سطح  را با آب بشویید.

  1. استفاده از ترکیب بخار و گرما

اگر لکه‌های گچ و سیمان تازه هستند،‌ می‌توانید از روش بخار و گرما استفاده کنید. در این روش باید سراغ دستگاه بخار پاش یا حتی آب داغ بروید تا لکه‌ها نرم شوند و در نهایت با یک پارچه نرم تمیز کنید.

  1. استفاده از ابزار مکانیکی

اگر لکه گچ و سیمان روی سطح کاشی و سرامیک محکم چسبیده است،‌ می‌توانید از ابزارهای مکانیکی هم چون برس، تراشه‌بری و خورده‌بری استفاده کنید تا آن‌ها را از سطح جدا نمایید. البته این کار را به دقت انجام دهید تا سطح کاشی و سرامیک آسیب نبیند.

بهترین زمان برای پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

شما باید به زمان‌بندی مناسب برای پاک کردن این لکه‌ها دقت کنید. این مواد این قابلیت را دارند تا خیلی سریع روی سطح سرامیک و کاشی سخت شوند، از این رو از زمانی که روی کاشی و سرامیک قرار‌ می‌گیرند، پروسه خشک و سفت شدن آن‌ها آغاز‌ می‌شود. هر چه در پاک کردن آن‌ها تاخیر وجود داشته باشد، پاک کردن آن‌ها نیز سخت‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =

سبد خرید