ترمیم کاشی شکسته

ترمیم کاشی شکسته

چسب کاشی به عنوان یکی از بهترین ابزارهایی است که برای ترمیم کاشی شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. انواع چسب های کاشی که به صورت پودری و خمیری هستند در بسته بندی های متفاوت به فروش می رسند.

برای ترمیم هر یک از کاشی های شکسته باید به صورت اصولی از چسب کاشی استفاده شود. چسب های کاشی را باید به افراد حرفه ‌ای ارائه دهید تا آنها بر اساس استانداردهای مشخص شده کاشی های شکسته را ترمیم کنند. با استفاده از چسب کاشی، انواع کاشی های شکسته شده شبیه روز اول می شوند و مقاومت خود را به دست می ‌آورند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکاتی که در مورد ترمیم کاشی های شکسته با استفاده از چسب های کاشی امکان پذیر می باشد را بررسی کنیم.

ترمیم باچسب کاشی

 

انواع روش های ترمیم کاشی شکسته

روش های متفاوتی برای ترمیم کاشی شکسته مورد استفاده قرار می ‌گیرند که هر یک از این روش ها عبارت هستند از :

1. ترمیم باچسب کاشی

چسب کاشی یکی از بهترین روش های ترمیم سرامیک شکسته شناخته می شود. چسب های کاشی برای چسباندن قطعات کاشی مورد استفاده قرار می گیرند. چسبندگی بالا، نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت، کاهش هزینه نصب و … به عنوان مزیت های چسب کاشی شناخته می‌ شوند.

ترمیم کاشی شکسته باچسب کاشی

این روش برای ترمیم شکستگی و ترک هایی که به اندازه 2.5 الی ۵ سانتی متر هستند کاربرد زیادی دارد. اطراف شکستگی را ابتدا باید پاک کنید و هر گونه آلودگی را از بین ببرید. پس از آن باید از حوله مرطوب استفاده کنید و اطراف شکستگی را به طور کامل پاک نمایید. اجازه دهید که سطح چسب حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در هوا خشک گردد.

چسب را با استفاده از تکه چوب هم بزنید، پس از آن با کاردک یا ماله مخصوص روی محل ترک، چسب ها را بکشید. بعد از اینکه قسمت شکستگی کاشی را به طور کامل با چسب پوشش دادید باید آن را با کاردک پاک کنید. در مرحله بعدی باید از سمباده استفاده شود تا چسب ها دوام بیشتری داشته باشند. این اقدام برای بخش رنگ آمیزی بسیار مهم است.

2. رنگ آمیزی برای ترمیم کاشی شکسته

روش رنگ آمیزی یکی دیگر از روش های ترمیم سرامیک شکسته به شمار می‌ رود. شما می توانید این روش را بر اساس دو شیوه مهم انجام دهید. مرحله اول بعد از مراحل چسب کاری مقداری از چسب ها را بردارید و روی سطح مورد نظر رنگ آمیزی شده بگذارید. مرحله دوم مقداری از رنگ را با استفاده از چسب های اپوکسی ترکیب کنید و با کاردک روی قسمت شکستگی کاشی بکشید.

روش رنگ آمیزی یکی دیگر از روش های ترمیم کاشی شکسته

3. استفاده از درزگیرهای سیلیکونی

روش بعدی که برای ترمیم سرامیک شکسته به کار گرفته می ‌شود، درزگیر سیلیکونی است. اگر سوراخ بسیار کوچکی روی کاشی به وجود آمده باشد شما به راحتی می ‌توانید آن را با درزگیرهای سیلیکونی پر نمایید. درزگیر های سیلیکونی در رنگبندی های متفاوت تولید می شوند. رنگ هایی که با کاشی شما مطابقت دارند را باید انتخاب کنید. بعد از اینکه فضای خالی به طور کامل با چسب پر شد سطح آن را باید با یک دستمال تمیز کنید و برای مدتی از آب دور نگه دارید.

همچنین می توانید از درزگیر های شفاف و بی رنگ استفاده نمایید. پس از اینکه چسب ها به طور کامل خشک شدند می توانید کاشی را به رنگ دلخواهتان رنگ آمیزی نمایید.

4. لعاب کاری برای ترمیم کاشی شکسته

یکی دیگر از روش های ترمیم کاشی شکسته، لعاب کاری کاشی آسیب دیده می باشد. اگر آسیب دیدگی کاشی‌ ها بسیار عمیق باشد باید از لعاب کاشی یا دوغاب برای پر کردن شکاف استفاده نمایید. در این روش نیاز است که ابتدا محل مورد نظر به طور کامل تمیز شود. این مسئله که هیچ نوع لکه ای بر روی کاشی باقی نماند بسیار مهم است. بعد از آن شکستگی کاشی را با استفاده از ماده دوغاب یا لعاب رنگی به طور کامل پر کنید.

ابزارهای لازم برای ترمیم کاشی شکسته

ابزارهای متفاوتی را باید برای ترمیم کاشی شکسته مورد استفاده قرار دهید. چسب کاشی به عنوان یکی از بهترین وسیله هایی شناخته می شود که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. روش های متفاوتی برای ترمیم نمودن کاشی های شکسته وجود دارند که هر یک از این روش ها به ابزارهای متفاوت نیاز دارند.

چسب های کاشی با استفاده از ماله یا کاردک به درستی روی کاشی قرار می‌ گیرند. زیرسازی کاشی ها با استفاده از مواد متنوع باید به صورت اصولی انجام شود.ماله یا کاردک به عنوان یکی از مهم‌ ترین ابزارهایی است که برای استفاده از چسب کاشی باید به کار گرفته شود.

هر یک از ابزارهای ضروری که برای ترمیم سرامیک شکسته مورد استفاده قرار می گیرند باید استانداردهای لازم را داشته باشند. چسب کاشی به صورت پودری و به صورت خمیری در بازار به فروش می‌ رسد. چسب های پودری باید با آب ترکیب شوند. چسب های خمیری بدون ترکیب با آب مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که اگر می‌ خواهید تاریخ انقضای چسب ها طولانی مدت باشد باید چسب های پودری را خریداری کنید.

نکات کلیدی در ترمیم کاشی سرویس بهداشتی

برای ترمیم کاشی شکسته سرویس بهداشتی باید نکات زیادی را رعایت کنید. اگر می خواهید از چسب های کاشی برای ترمیم نمودن کاشی های سرویس بهداشتی استفاده کنید برخی از نکات ضروری را باید در نظر بگیرید. برخی از مهمترین نکاتی که مربوط به ترمیم کاشی های شکسته در سرویس بهداشتی هستند عبارتند از :

نکات مهمی که برای ترمیم کاشی شکسته سرویس بهداشتی باید رعایت کنید

  1. بررسی مکان نصب شیرآلات و تجهیزات دیگر برای ترمیم کاشی شکسته

توجه به محل نصب شیرآلات و وسیله های بهداشتی متفاوت یکی از مهمترین نکات ترمیم سرامیک شکسته سرویس بهداشتی است. پیش از شروع کاشی کاری نیاز است که محل دقیق تجهیزات بهداشتی را مشخص کنید. اگر کاشی های شکسته در مکان درست ترمیم نشوند امکان دارد یک بار دیگر نیاز باشد آنها را جابجا کنید.

  1. انجام کاشی کاری دیوار

انجام کاشی کاری دیوار یکی از مهمترین نکات ترمیم کاشی شکسته سرویس بهداشتی است. قبل از اینکه کاشی کاری کف سرویس بهداشتی را آغاز کنید باید کاشی کاری دیوارها انجام شود. ارتفاع کاشی کاری سرویس بهداشتی را باید از نظر استاندارد سقف کاذب در نظر بگیرید.

 

  1. رعایت اصول درزبندی برای ترمیم کاشی شکسته

رعایت اصول درز بندی یکی دیگر از نکات ترمیم سرامیک شکسته سرویس بهداشتی به شمار می رود. قبل از آغاز کاشی کاری کف سرویس بهداشتی نیاز است که آب بندی به درستی انجام گردد. عایق کاری کف با استفاده از سیمان، بتن و قیرگونی انجام خواهد شد.

  1. استفاده از ملات مناسب برای ترمیم کاشی شکسته

استفاده از ملات و کفپوش مناسب یکی دیگر از نکاتی است که برای ترمیم سرامیک شکسته سرویس بهداشتی اهمیت دارد. ملات های مناسب باید تا حد امکان کم خاک باشند تا سیمان درون آنها به خوبی ترکیب شود. ملات ها کاملا پشت کاشی را می‌ گیرند و سریعا به کاشی می چسبند. از چسب های آماده کاشی باید استفاده کنید که در بسته بندی های مناسب قرار گرفته اند.

  1. استفاده از کاشی های مقاوم

استفاده از کاشی مقاوم در برابر آب و رطوبت یکی دیگر از نکاتی است که برای ترمیم کاشی شکسته اهمیت زیادی دارد. از کاشی هایی در سرویس بهداشتی استفاده نمایید که مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارند. دوام و مقاومت کاشی‌ ها را در برابر محصولات شیمیایی باید مورد بررسی قرار دهید. کاشی هایی که در کمترین بازه زمانی تمیز می شوند را بهتر است انتخاب کنید.

رعایت اصول نصب، ترازبندی، پوشاندن درز بین کاشی با استفاده از دوغاب در محل قرارگیری درز به عنوان دیگر نکاتی هستند که اهمیت دارند. هر یک از این نکات را زمان نصب کاشی ها و ترمیم کاشی ها باید در نظر بگیرید تا عملیات مورد نظر به درستی انجام شود.

ترمیم سرامیک سوراخ شده

برای ترمیم کاشی شکسته و ترمیم کاشی سوراخ شده می توانید از چسب های کاشی استفاده کنید. ترمیم کاشی های شکسته و سوراخ شده با استفاده از چسب کاشی در کمترین بازه زمانی انجام خواهد شد.

چسب کاشی باید در سوراخ های کاشی ریخته شود تا کاشی به طور کامل درزبندی گردد. بیرون آوردن کاشی لب پر شده و جایگزین کردن سرامیک جدید به عنوان یکی دیگر از روش‌ ها شناخته می ‌شود. این روش شاید برای شما هزینه بر باشد اما استفاده از چسب کاشی هزینه زیادی نخواهد داشت.

چسب کاشی سهند شیمی

بهترین چسب برای سرامیک شکسته

اگر می خواهید سرامیک شکسته شده را ترمیم کنید باید از چسب های مناسب استفاده نمایید. بهترین چسب برای ترمیم کاشی شکسته، چسب های پودری می باشند. چسب هایی که پودری هستند به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این نمونه چسب ها باید با آب ترکیب شوند تا مقاومت لازم را به دست بیاورند. چسب های خمیری نیز به عنوان یکی دیگر از چسب های کاشی شناخته می شوند. چسب های خمیری در بسته بندی های آماده قرار گرفته اند و شما باید هرچه سریع ‌تر آنها را استفاده کنید.چسب هایی که پودری هستند انقضاء بیشتری دارند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از انواع چسب های خمیری و پودری باید نحوه استفاده از آنها را بدانید. در صورتی که اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از انواع چسب های سرامیک شکسته ندارید بهتر است با کارشناسانی که در این زمینه متخصص هستند و تجربه بیشتری دارند مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =

سبد خرید